Dit is een plaatsje om over mijn hobbies en creaties te vertellen en ze uiteraard ook te tonen. Dus kruissteekborduren, scrappen, kaartjes maken, tekenen....het zal allemaal in meer of mindere mate aan bod komen



donderdag 29 juli 2010

wat ter hand nemen....that's the question....

Aangezien de kattenafghan afgewerkt is, heb ik me weer in mijn stash gesmeten. En helemaal fier op mezelf dat ik geen nieuw pakket uit de stapel genomen heb, maar deze :

Dit pakket kreeg ik ooit van iemand die het niet zag zitten hem af te werken en die stopte met borduren. Die persoon was nogtans al vrij ver gevorderd :
Ik neem nu deze ter hand in de hoop hem af te werken. Ben er gisterenavond mee gestart en moet zeggen dat het vrij vlot borduurt, erg zachte en aangename stof ook, vergeleken met de stijve afghan stof.
Bij de wasinstructies staat 'wolwasmiddel' om te vermijden dat de kleuren die gedrukt staan in de achtergrond zouden verdwijnen. Eigenlijk was ik mijn borduurwerken altijd met de hand in een sopje met was dreft wasmiddel in. Zou dit dan niet mogen voor dit werk? Iemand tips? Ik heb niets om wol te wassen...ik heb geen wol in huis trouwens...
Ondertussen zijn de foto's van Normandiƫ besteld (of toch een selectie) dus scrapmateriaal genoeg....hoewel ik nu even weer wat meer zin heb in borduren :-)

Geen opmerkingen: