Dit is een plaatsje om over mijn hobbies en creaties te vertellen en ze uiteraard ook te tonen. Dus kruissteekborduren, scrappen, kaartjes maken, tekenen....het zal allemaal in meer of mindere mate aan bod komen



donderdag 23 januari 2014

chalks!

Voor joy! kregen we de uitdaging aan de slag te gaan met chalks en verschillende dingen uit te proberen. We staan altijd open voor uitdagingen, dus namen we er de hydrangea stempel bij en dan maar testen en experimenteren! 
Ik kreeg de chalk doos met de pastel kleurtjes. Die zijn op zich heel licht, dus het was even zoeken om een mooi effect te krijgen....ik wil u mijn verschillende pogingen niet onthouden...

Voor de eerste is de stempel afgedrukt met versamark en daarover met de lichte pastel. Probleem is dat de pastel kleurtjes te licht zijn waardoor de stempel niet echt tot zijn recht komt....


Bij een tweede poging heb ik de stempel in zwart afgedrukt en proberen inkleuren met de chalks. Maar dat gaf niet zo'n mooi effect, ik heb de afdruk zelf niet verwerkt tot kaart....

Bij de derde heb ik de stempel beinkt met verschillende kleuren van het stempelkussen van joy! Daarna met chalk de bloem kleur gegeven. Deze was al meer mijn smaak. Omdat de stempel in verschillende kleuren afgedrukt is komt hij ook minder hard over.



Uiteindelijk de derde techniek herhaalt omdat dat wel mooi was, met iets lichtere kleuren. Deze heb ik afgewerkt tot een "volwaardige" kaart.


Alle materialen zijn van joy! bloemen van WOC, knoopjes en lint uit eigen voorraad.


groetjes
Veerle

1 opmerking:

Sylvia zei

Hoi Veerle,

Mooie kaarten, mooi ingekleurd met de Chalks.