Dit is een plaatsje om over mijn hobbies en creaties te vertellen en ze uiteraard ook te tonen. Dus kruissteekborduren, scrappen, kaartjes maken, tekenen....het zal allemaal in meer of mindere mate aan bod komen



zondag 23 september 2007

beurs Mechelen

Het was weer zover! De grootste Belgisch hobbybeurs in Mechelen! Vorig jaar ging ik er voor het eerst naar toe en had zo’n waw! gevoel toen… Mega beurs vergeleken met de kleinere Rham beurzen in Gent-Oostende-Kortrijk….Dus dit jaar stond de beurs weer op het verlanglijstje.
Aangezien ik de zaterdag ingeschreven was voor de scrapmarathon in Nederland, nam ik verlof op vrijdag om naar de beurs te gaan.

Mijn tante is net als ik, een kaartenmaakster en ook zij wou zeker naar Mechelen dit jaar. We spraken af dat zij zou rijden. Ze vertrok om 8u in Bredene, met een tussenstop in Drongen om mij op te pikken en dan in één vaart naar Mechelen.
Rond tien uur waren we ter plaatse, de beurs was net geopend. Het was vrij druk aan de kassa’s, maar eens daar voorbij, viel het goed mee. Het was dan ook nog maar net open.

Dit jaar zijn we aan de rechterkant begonnen, en dat bleek een goede keuze. De eerste gang was één van de interessantste voor de kaartenmakers onder ons en hier en daar ook wat scrapmateriaal, hoewel er niet heel veel te vinden was…

Vooral veel stands met knipvellen, papier, mallen, borduurgaren, …. Allerhande toebehoren voor het kaartjes maken…
Ook veel stands voor mensen die geïnteresseerd zijn in sieraden, hoeden maken, bloemschikken, schilderen, … Alle hobbies komen zo’n beetje aan bod. Aangezien ik ook borduurster ben (kruissteek) had ik ook interesse in de standjes met de borduurpakketten. Er stonden ook standen met honderden bollen wol in alle mogelijke kleurtjes.

Voor het scrappen vond ik vooral de stand van Schleiper heel interessant. Deze winkelketen heeft winkels in verschillende grote steden, maar opgelet, niet elke winkel heeft hetzelfde aanbod!

’s Middags hebben we genoten van een bord frietjes met stoofvlees. Je moest er wel een file voor over hebben eer je aan het eten kwam, en de kwaliteit was niet super, maar dat zijn we wel gewend op dit soort beurzen!

Uiteindelijk niet helemaal met lege handen naar huis gegaan (denk dat dat voor niemand lukt). Enkele bloemetjes bij Schleiper gekocht (3+1 gratis!), knipvellen voor een geboorte had ik ook nog nodig, een goed snij-apparaat waar ik nog 20% korting op kreeg, een malletje, kartonnen doosjes, en een set om met glitter te schrijven.

Volgend jaar probeer ik er zeker weer bij te zijn, want hoe dan ook,…. Het is de grootste hobbybeurs in Belgie en ik heb gehoord dat Scrapfever er eventueel dan zou staan….

straks nog een berichtje over mijn avonturen van gisteren

Veerle

1 opmerking:

pruts zei

hey veerle,
leuk verslag!!
ik heb vooral bij verschooten geocht.ik wil eindelijk eens aan de slag met de doezelaar.